20 Haziran 2010 Pazar

HÜNKAR BEĞENDİ



Hünkâr Beğendi Osmanlı`da saray mutfagının en sevilen yemeklerinden biridir
Ozellikle benim gibi patlican sevenler icin harika bir yemek
Hic yemedim,yapmadim diyosaniz,durmayin yapin derim.

Kullanılan Malzemeler:
Patlıcan püresi için:
6 tane patlıcan
1 yemek kasigi un
1 yemek kasigi yag 
2 yemek kasigi kasar peyniri rendesi
1 su bardagi süt
Tuz, karabiber
cok az muskat cevizi rendesi

Kebap için:
500 gr kusbası et
1 tane sogan
1 tane domates
2 yemek kasıgi yag
1 yemek kasigi salca
Tuz, karabiber


Tarifin Hazırlanışı:
Eti ve yagi koyup pisiriyoruz, suyunu cekince sogani koyup,karistirip domates ve salcayi koyuyoruz, tamamen pistikten sonra ,tuz ve karabiberi katiyoruz
patlicanlari ocakta kozluyoruz, biraz soguyunca uzerini soyup yuzunu yikiyoruz,kucuk kucuk dogruyoruz
besamel sos icin bir tavaya yagi koyup ,unuda koyup az kavuruyoruz,uzerine yavas yavas sutu katiyoruz ,unlar topaklanmadan sutu tamamen koyduktan sonra uzerine muskat cevizi koyuyoruz, tuz ve karabiber atip koyulasana kadar karistiriyoruz, patlicanlari besamel sosa katip karistiriyoruz, servis tabagina ilk once patlicanli sosu koyup ,sonrada etleri uzerine koyup servis yapiyoruz.
AFIYET OLSUN...





1 yorum:

Unknown dedi ki...

hünkar beğenmiş ben bayıldım..ellerine sağlık bitnm..cidden çok hoş bir sunum diğer tüm harika sunumların gibi..emeğine sağlık..