18 Ağustos 2010 Çarşamba

BİSKÜVİLİ-TAHİN HELVALI SÜTLÜ TATLI


Bugun ise gitmedim suan hem yatiyorum hemde bu tarifi ekliyorum :) 
ise gitmememin sebebi bir seneden fazla mide problemim vardi cok kotuydu ,bazi seyleri yemeden cok kokusu bile beni mahvediyordu  normal mide ilaci aliyorum geciyor biraz,tekrar yine basliyor
ozellikle sabahlari hic erkenden kahvalti yapamiyorum ,yaparsam acisini bir gun cekiyordum
artik aile doktormuzdan randovu aldim 20 gunluk ilac verdi kulanirken iyi ne zaman biraktim yine ayni,doktomuz beni hasteneye yonlendirdi mideme hortum atilcakti ,artik 1 ay oncesinde randovu aldim randovumde bugun sabahti ,hep akilmda ben ramazanda nasil yapicam gece sahura kalksam yesem acisi kotu oluyo,hic yemesem 18 saat boyunca hem calisiyorum ise gel git eve gel nasil dayancaktim ki guzel allahim sabrini veriyor bisekilde orucumu rahatlikla tuttum gece cok hafif atistirdim sabahlari biraz problem oldu ama okadarda olurdu
bugune gelince biraz tedirginlikle gittim doktora ,agzima ilacla gargara yaptim agzim bogazim tum uyustu ve sira hortumu salmaya geldi ,doktor tamam hazirmisin dedi artik bogazima saldi hortumu ,ben resmen cirpindim ,hani  bazi olumlerde insan cirpina cirpina olurya resmen kendimi oyle hissettim ,nefes almak iste bu kadar onemliydi bizim icin
midem bostu  aksamdan hic bir sey yemem gerekiyordu ve suan bunu ekliyorum daha 1 gun oldu en son dun oglen yemistim biseyler daha yemedim birazdan yicem insallah
sonuca gelince midemde asit varmis ,cok narinmis buyuzden oluyormus,sonucu aile doktorumuza yonlendirdiler,bu 3 hafta surer sanirim ,bu surecte yine orucumu tutup normal ilacimi alirim
sizlerle paylasmak istedim ,aslinda cok kiside mide problemi var ozellikle ramazanda sahura kalkip biseyler yeniyor,bu cok kisinin midesini mahvediyor ama benimki birazdaha kotuydu sanirim.
nasil olcak diye dusunurken en sonunda atlattim bugun dinlenip yarin tekrar isime donucem insallah .


Bu harika tarifi nasil bulduguma gelince ,seneler once (liseye giderken) not aldigim defterimi turkiyeden ilk buraya gelirken getirmistim ,once internet fazla yaygin olmadigi icin herseyi televizyondan gorup not alip uyguluyorduk.
buyukce bir not defterimin bir tarafi yazdigim ,diger tarafi ise takvim yapraklarindan ,gazeteden,dergilerden,vanilya ve kabartma tozu paketlerinin arkalari bunlari hic atmaz kesip defterime yapistirdigim tariflerle dolu.
iste bikac ay oncesinde defterimi karistirirken bu tarifi gordum
ozamanlarda simdi oldugu gibi cok duskundum yemek yapma isine
bu tarifi bi yerde gorup not almisim,ozaman cok begendim ama unutuldu gitti ,artik karistirirken buldum ilgimi cekti tahin helvali bir tatli.
evdede tahin helvasi var alirken canimiz istiyor aliyoruz,sonra fazla yemiyoruz kaliyor
bu tarifimi hemen denemek istedim yaptim ve harika birsey oldu bayildim ,normaldede cok severim sutlu tatlilari ,hatta esim cok sevdi bir daha getir diye diye bi kaldi :)o anda bir arap komsumuz gelmisti ,hemen onada verdik yedi oda cok sevdi cok guzel olmus banada tarifini ver diye ki bu kisi erkekti :)
tatlimiz ogun bitti aradan kac ay gecti ve suan eklerken tekrardan canim istedi :)
yine yapicam insallah ve sizlere kesinlikle tavsiye ederim ozellikle helva sevenler icin ,yada benim gibi alipta evde durup yemeyenler icin harika bir tatli.


Kullanilan Malzemeler:
150 gr fistikli tahin helva
2 cay bardagi toz seker
2 su bardagi sut
1 corba kasigi un
1 corba kasigi nisasta
1 yumurta sarisi
biraz vanilya
 
kakaolu petit beurre biskuvi (kabimiza gore)
1 su bardagi sicak su
1 cay kasigi neskafe
1 tatli kasigi seker
 
Tarifin hazirlanisi:
Bir tepsiye uzun borcama iki kat biskuvileri diyoruz ,sicak suyun icine seker ve neskafeyi katip etip biskuvilerin uzerine dokuyoruz.
tencerede veya genis tavaya yumurta sarisi koyup sekerle karistiriyoruz,uzerine birazcik sut koyup karistirip un,nisasta,vanilya koyup yavas yavas sutu ekleyerek karistiriyoruz topaklanmadan
bunu ocaga koyup muhallebi kivamina gelince parcaladigimiz helvayi koyup yine karistiriyoruz,ocagi kapatip
bunu mikserle iyice cirpiyoruz ,islattigimiz biskuvinin uzerine dokup duzeltip dolaba koyup iyice soguduktan sonra servis yapiyoruz.
AFIYET OLSUN...
 






31 yorum:

Unknown dedi ki...

Öznurcum geçmiş olsun dikkat et ken
dine.Mide gerçekten kötü tatlıya ge
lince süper ellerine sağlık bereket
li iftarlar sevgiler.
Bende beklerim:))

Sevil Şahin dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun arkadaşım ..

bu arada çok gecmiş olsun
ay senin yazını okurken sanki benim bağazıma attılar birşey bayılacaktım allah yardım etsin arkadaşım

kalpkurabiye dedi ki...

öznurcuğum ellerine sağlık...
günlerdir bloğun hata veriyordu bana bir türlü giremedim bugünde denedim şansımı oldu..
bu tatlın ve geçmiş günlerde yaptığın herşey için ellerine sağlık demek istiyorum canım..

Şehnaz dedi ki...

mükemmel bir görüntü ve lezzet..ellerine sağlık...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Çok çok geçmiş olsunn.

Bayılırım tahin helvasına ellerine sağlık

Birsel ve İrem dedi ki...

Geçmiş olsun. Yazınızı okurken kızımla yaşadıklarımı hatırladım. Ona da 3 gün üst üste aynı işlem uygulanmıştı. Ben de bu sırada onu sıkı sıkı tutmak zorundaydım. Anne olarak buna katlanmak çok zordu. Sonuçta gereksiz bir tahlil olduğu ortaya çıktı ama araştırma hastanesi olunca hiçbirşeyi atlamak istemiyorlar.
Bu tatlıya bayıldım, umarım deneyebilirim. Ellerinize sağlık, sunumu da harika. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

Cafe Pepela dedi ki...

Can kardeşim,senin her halinde,her canın yandığında ben de halinle halleniyorum,Rabbim c.c tez zamanda şifa versin iyi ol inşaAllah.Mide problemi bizde de var biliyorsun,hatta anneciğimi de biliyorsun..Çektiğimiz tüm zahmetler rahmete dönüşsün,yeniden taze kılsın inşallah.
Mamana gelince:)
Bayılıyorum tahine zaten,buna da bittim tabi ki..
Çatalımı kapıp geliyorum:*

ANNEMİNELİ dedi ki...

Geçmiş olsun, acil şifalarr.Çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgilerrrr....

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba arkadaşım ellerine sağlık.Tatlına ve diğer tariflerine bayıldım.İyiki izlemeye almışım yoksa bu lezzetlerden yoksun kalacaktım.Sevgiler...

Hilal dedi ki...

sıcak günlerde sütlü tatlılara bayılıyorum ben. ellerine sağlık enfes günüyor.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

¤Deryacim tesekkur ettim canim evet cok kotu oluyor mide problemi
geliriz geliz bizde :)
hayirli iftarlar

¤Sevilcim saol canim allahim yardim etti biraz zorlandik ama oldu bitti
guzel yorumun icin merci eksik olma

¤Kalpkurabiye Denizcim blogumun hata verdigini bikac kisiden duydum ama neden hata oldugunu anlayamdim bende hic bisey olmuyor
bugun girebildigine gore demekki duzeldi
ayrica guzel yomun icin tesekkur ettim canim benim

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

¤Sehnaz ve Aylincim tesekkur ettim guzel yorumlariniz icin eksik olmayin

¤Birsel ve irem canim ya kiyamma ben kizicigina, kac yasindaydi cok kucuklere yapmiyolar bu sekilde sanirim
cok zor ve dedigin gibi bi anne olarak onu oyle gormen daha kotu olmustur
allahim sifa versin kizina
ayrica gonulden guzel yorumun cok tesekkur ettim

¤pepelam bitanem benim saol arkamda buyuk bi desteksin Allahim eksikligini gostermesin candan arkadasim saol
tatlimida begenmisin catali alip geliyomusun ,hadi gel bi kosu bende bekliyorum seni

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

¤Annemineli tesekkur ederim arkadasim guzel yorumun ve sifa dilemen icin

¤Fatoscum canim hosgeldin bende seni yiki aldim izlemeye seninde cok guzel tariflerin var
guzel yorumun icinde cok merci

umutluhayat dedi ki...

çok geçmiş olsun öznurcum.tatlına bayıldım.denenecekler listesine girdi bile.ellerine sağlık

yurdagül dedi ki...

öznurum harika bi tarif paylaşmışsın yine bizimle ellerine emeklerine sağlık en kısa zamanda denicem.

canım bu arada biraz rahatsızlanmışsın çokk geçmiş olsun açill şifalar diliyorum sevgiler canımmm.

sarkaç dedi ki...

Geçmiş olsun, biraz ilaçların biraz da mide dostu yiyeceklerin yardımıyla kısa sürede atlatırsınız inşaallah. Ramazan mideye çok dokunurmuş gibi düşünülse de aktif ülseri olmayanlarda tam tersine şifa bile oluyor.
Güzel tarifiniz için ellerinize sağlık.

fuat gencal dedi ki...

Öznur hanım çok geçmiş olsun Mevlam acil şifalar versin inşaallah. Tatlının çok şık ve leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

mndlna dedi ki...

İnsan midesi ağrıdığında dişi gibi herşeyi bırakmak zorunda kalıyor.Geçmiş olsun.Acil şifalar diliyorum...

Bu arada tatlı enfes ve çok kolay..Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

mide agrısını o kadar yakından tanıyorum ki geçmiş olsun...
iftara az kala o resimler o tatlı, allahımmmmmm dedim resmenn..
ellerine sağlık...
sevgiler..
http://pinaryasampinarim.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

hımmm ellerinize sağlık. harika gözüküyorr :)

José Manuel dedi ki...

Que presencia, esto se ve divino. Me lo apunto porque me ha encantado. Saludos

Unknown dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun. Benimde yaklaşık 2 ay önce gece uykumdan uyandıran mide ağrılarım oldu. İlaç kullandım hafifledi oysa bende endoskopi olmalıyım ama korkuyorum :)
Senin tarif yazma alışkanlığının aynısı bendede vardı küçükken. Defterimin bir tarafı gazete dergilerden kestiğim tarifler; diğer tarafıda kendi aldığım notlar tarifler. En son eve gittiğimde defterlerim kitaplarım ne varsa topladım.
Biraz fazla gevezelik oldu sanırım :) Ellerine sağlık çok tatlı bir tatlı olmuş :)

bahar dedi ki...

ellerinize sağlık

http://krematat.blogspot.com/

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerinize sağlık,kolay ama lezzeti bir tarif olmuş.Geçmiş olsun

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Bu tatlıyı denemek isterim.Teşekkürler.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok geçmiş olsun...
Sağlık her şeyden önemli...
Tatlı mükemmel olmuş.
Ellerinize sağlık
sevgiler

PINAR dedi ki...

Geçmiş olsun,tatlı harika görünüyor,ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

mmm nefis olmus ellerine saglik .

yemekbiraşk dedi ki...

çook geçmiş olsun Allah tez zaman da şifalar verir inşallah..
nefis bir tatlı olmuş farklı bir lezzet..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

özüm,birtanem.geçmiş olsun forumda da yazmıştım bilmem gördünmü?şükür ki sonucun temiz çıkmış..rabbim korusun seni cici kardeşim..

tarifinse yine harika..libyadayken senin incir uyutmasını yapmıştım bayılmışlardı..ırakta da inşallah bunu yaparım..sayenizde hoş tepkiler alıyrum canlarım..allah razı olsun..emeklerinize sağlık..

su.ay dedi ki...

çok değişik bir tarif .elelrine sağlık