27 Haziran 2016 Pazartesi

Şambali (şam) Tatlısı Tarifi


 
 
 


Bikaç sene aradan sonra Hepinize Selamlar Hayırlı Ramazanlar...

Beni unutmadınız dimi?
 İnstagram'da olanlar biliyor ama blog arkadaşlarım belki unutmuştur.  
Bloguma kaç yıl ara verdim sebebide instagram olmasıydı ☺️ orası daha kolayıma gidiyor hemen paylaşıyordum tariflerimi ama şimdi diyorum neden blogum varken ara verdim🙄 yaptıklarımı yine tariflerimle paylaşıcam inşallah uzun uzun yazılar olmasada ☺️


 
 
 

Ramazan diyince akla özellikle tatlılar geliyor, normal zamanda fazla tatlı tüketmiyoruz ama iftar sonrası tatlı isteği tavan yapıyor ☺️ 
Bende böylece ilk tarifime tatlı ile başlamak istedim. 
Şambali tatlısını birçoğunuz bilirsiniz bereketli çok güzel bi tatlı, yapmayanlar varsa kesin yapmalarını öneririm. 👌🏼


ŞAMBALİ (Şam) TATLISI

💥3,5 su bardağı irmik
💥1,5 su bardağı toz şeker (ben esmer şeker kullandım)
💥1,5 su bardağı sulu yoğurt
💥Yarım su bardağı süt
💥Yarım su bardağı un
💥1,5 çay kaşığı karbonat
💥1 tatlı kaşığı vanilya yada vanilya aroması

Üzeri için:Kabuksuz badem

Şerbet için:
💥5 su bardağı su
💥4 su bardağı toz şeker
💥Çeyrek limon suyu
💥Çok az tuz

Yapılışı:
💥Bir kaba irmik,şeker,un,karbonat ve vanilya koyup karıştırın. 
💥Üzerine yoğurt ve süt kıyup iyice kadıştırdıktan sonra yağlanmış yuvarlak fırın tepsisine döküp üzerini düzeltin.
💥Üzerini bi bezle örtüp yaklaşık 1-1,5 saat beklemeye bırakın. 
💥Üzerini videoda görüldüğü gibi baklava dilimi şekilde kesip üzerine kabuğu soyulmuş badem dizin fazla bastırmayın. 
💥(Badem kabuklarını soymak için yeteri kadar bademi suda biraz haşlayıp soğuyunca kabuğunu çıkarın)
💥Önceden ısıtılmış 180 derece fırına koyup pişmeye bırakın. 
💥O sırada tencereye şerbet malzemelerini koyup normal ateşte 20 dk kadar biraz koyulaşsın ve daha sonra altını kapatıp ılımaya bırakın.
 💥Altı üzeri nar gibi kızaran tatlıyı fırından çıkarıp ilk sıcaklığı gidince hafif ılık şerbeti tatlının üzerine az az dökün.
💥Fırının kapağı açık olacak şekilde tekrar kapalı fırına koyun oranın sıvicaklığıyla daha güzel şerbetini çekmesi için.
 💥En az 5-6 saat olacak şekilde beklettikten sonra servis yapın. ( bir gün bekleyince dahada lezzetli oluyor)😉








Ayrıca tariflerimi youtube kanalımda videolu olarak yayınlamaya başladım. Buradan http://youtube.com/c/100de100marifett  youtube kanalımdaki diğer tariflerime bakıp abone olmayı unutmayın.  :)



Hiç yorum yok: