24 Temmuz 2010 Cumartesi

BEYTİ KEBABI (Ev Usulü)


Beyti kebabini genelde hep rentorantlarda yeriz ,bizim burdaki turk rentorantlarinda iyi yapmadiklari icin ancak turkiyeye gittigimiz zaman yiyebiliyoruz
e tabi turkiyeye gitmek icinde uzun bi zaman geciyor aradan
izine gitmeyi beklemek yerine bende evde yapiyorum hic bi farki olmuyor
tek farki ben kiymali sosla yapiyorum,normalde adana kebapla yapiliyor tad yine ayni tad sonucta her ikiside kiyamadan yapiliyor :)
bu tarifimde ben tortilla kullandim malesef lavas ekmegi hazir bulamadim ozel kendimde acmadim dogrusu
tadi ve goruntusu harika yapimi kolay benden de tavsiye etmek dusuyor herkese :)
Bu guzel beyti kebabi tarifimi Sevgili  Minti'nin 'nin duzenledigi sahur lezzetleri etkinligine gonderiyorum.



Kullanılan Malzemeler:
5 tane lavas ekmegi veya tortilla
1 tane yumurta

ici icin:
500-600 gr kiyma
1 tane sogan
1 yemek kasigi salca
3 kasik sivi yag
karabiber, tuz

salcali sos icin:
3 yemek kasigi tereyag
2 yemek kasigi sivi yag
1-2 yemek kasigi salca
tuz

servis icin:
suzme yogurt
domates ve biber

Tarifin Hazırlanışı:
ici icin bir tavaya yagi ve sogani koyup kavuruyoruz
kiymayi koyup iyice kavuruyoruz, salcasinda koyup karistirip,tuz ve karabiberini atiyoruz
bir yumurtayi cirpip ,lavas ekmeklerin uzerine suruyoruz kiymalari tutsun diye
surunce kiymali sosu 5e bolup uzerlerini tamamen kiymayi yayiyoruz hepsi bitince yavas yavas sararak rulo yapiyoruz, yine hepsini rulo yapinca, kenarlarindaki bosluklari kesip
2cm kesiyoruz yagli kagit serilmis  firin tepsisine diziyoruz
firinda 15-20 dk kadar bekletiyoruz, birbirini tutsun diye hafif pisince firindan cikariyoruz
servis tabaginin otasina yogurdu koyup, firindan cikan lavaslari tabagin kenarina dizdim
salcali sos icinse bir tavaya tereyagi ve sivi yagi koyuyoruz salcayi ve biraz su,tuz koyup kaynatip kivami ne sulu ,ne koyu olmucak sekilde pisiriyoruz
tabaktaki beytilerin uzerine salcali sosu yemek kasigiyla yavas yavas hepsinin uzerine dokuyoruz 
domates ve biberi  firinda  veya biraz yag koydugumuz tavada kozluyoruz
 beytilerin uzerine domates ve biberleri istedigimiz gibi yerlestirip servis yapiyoruz.
AFIYET OLSUN...








26 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm :))
çok çok güzel görünüyor kıyma ile de güzel olmuş gerçekten öyle de denenebilir..
ellerin dert görmesinn..
mutu hafta sonları dilerimm.
sevgilerimle..

mine dedi ki...

hava sıcak mümkünse mutfaktan uzak duruyorum ama olmaz her seferinde böyle güzel tarifler verilmez denenecekler birikiyor
suçlu gibi hissediyorum kendimi bu lezetleri tatmadıkça : ) ellerinize sağlık ...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

denizcim cok tesekkur ettim canim
evet kiymaylada guzel oluyo
devami yaparim bu sekilde daha pratik oluyor
sanada mutlu hafta sonu canim

fuat bey tesekkur eetim hep bu guzel yorumlarinizdan dolayi

minecim canim evet bu sicaklarda ne akadar mutfaga fazla girilmesede yine mecbur giriliyor
bu tarif daha onceki yaptigimdi
sende vaktin oldgunda canin istedigin yaparsin insallah ,hazir tarif burda :)
sanada merci canim guzel yorumun icin
eksik olmayin
Sevgiler..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Öznur'cuğum en sevdiğim kebaptır.ellerıne sağlık canım.hep denemeyı düşündüm ama hala denemedım.cok değişik ve guzel görünüyor.tabağın tamamını yıyebılirim.sevgiler öpüyorum canım:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Çekimler harika,lezzetide çok güzel olduğuna eminmi,ellerine sağlık,sevgiler.Öptüm.....

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerinize sağlık ,çok nefis olmuş

Swotpisces dedi ki...

Süper gözüküyor, elinize sağlık.

Travis dedi ki...

beyti? kötü anısı var.

Alyaduaninannesi dedi ki...

hmm inan karnımı acıktırdı bı fotograf
ellerine sağlık mükemmel görünüyor

çeşnici Handan dedi ki...

Kebapçılarda yediğimizden daha güzel görünüyor çok beğendim. Ellerine sağlık canım. Tarifi aldım ilk fırsatta deneyeceğim. Sevgiler.

Melike dedi ki...

şu an öğle tatilindeyim ve önce bloglara bakıp ardından yemek yiyecektim, ama bu resimlerden sonra ille de beyti kebap diyorum.
Eline sağlık...

Banu dedi ki...

Nefis ve çok iştah açıcı görünüyor ellerinize sağlık....

Sena Çeyiz dedi ki...

off off!!! çok severimmm... Ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

muhteşem olmuş,hatta kelimeler kifayetsiz kalır, acaip güzel gözüküyo,ellerinize sağlık..

mintinin dünyası dedi ki...

öznurcum bittim bu tarife ben bittim inan.birazcık haksızlık olacak diğer arkadaşlara ama ne yapayım iki resimden seçim yapamadım ikisi ni de koydum.çok leziz görünüyor.zaten ben beyti manyağıyım.inan bak bugün eşime dedim ki ramazan bitmeden herzaman gittiğimiz yere gidip bir beyti keyfi yapsak dedim.daha bugün konuştuk.sanırım gitmeden önce ben ona evde beyti keyfi yapacağım.bunu bir arkadaşımda daha gördüm.etkinliğe katıldı hatta ne olur darılmasın hatırlayamadım şimdi.o zaman karar vermiştim zaten.şimdi kesinleşti.ellerine sağlık.çok nefis bir tarifle katıldın etkinliğe.sevgiler

gülşah dedi ki...

merhabalar tarif denemeye değer mutlaka denemeliyim,aklıma bişrey takıldı,lavaşı fırında ısıtırken bile hemen kuru gibi oluyor,15 20 dakka fırında tutunca çok kuru olmuyorlarmı?
denemeden sormak istedim,

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

gulsah evet uzerı hafıf kuruyo gıbı oluyor ama onemı yok cunku uzerıne salcalı sos dokuyosun hemen yumusuyorlar kı ben bıraz kıtır halını daha cok sevıyorum

yeşilelma dedi ki...

teşekkürler tarif için.geçen gun denedim ve o kadar lezzetli oldu ki,eşimde çok begendi.fakat yemek yapma konusunda pek yetenekli olmayan ben kesip yerleştirmede biraz zorlandım.

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

SÜPERİKA SONİKA OLMUŞ.
ELLERİNE SAĞLIK...

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

öZNURCUM BUGÜN MİSAFİRLERİME YAPTIM.HARİKA OLDU .TARİFİNE SAĞLIK.YARDIMIN İÇİN SAĞOL.BİRDE KATAGORİLER KISMINI NASIL DÜZENLERİM.BEN SADECE KATAGORİNİN İSMİ VE RESİM OLSUN İSTİYORUM.SENİNKİSİ GİBİ.AMA BULAMIYORUM.TEŞEKKÜRLER...

Adsız dedi ki...

lavaşlar 15 dakkada çok kurumuyormu fırında?

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

cok demeyelim ama hafif uzeri citirlasiyor,zaten uzerine sos dokuldugunde yumusuyor,ayrica ben citir halini daha fazla seviyorum

gülşah dedi ki...

sitenizi çok beğendim,bir sorum olucaktı sitenizi oluştururken yardım aldınızmı kurmak için,bende blog açmak istiyorum ama bu işlerden çoık anlamıyorum yani bilog kurma konusunda,önerebilceğiniz birisi varsa önerilerinizi dikkate alırım :)

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

gülşah
Blog konusunda bi yardim almadim, tamamen kendim ilgilendim ve onerebilcegim kimsede yok
sanirim siz daha hic acmamisiniz, actiktan sonra yavas yavas arastirarak,sorarak ve uygulayarak ogrenirsiniz
ben ilk actigimda bisey bilmiyordum ama zamanla insan gelistiriyor kendini, eger blog acarsaniz sormak istediginiz bisey olursa seve seve yardimci olurum.

Tarif dedi ki...

Elinize sağlık süper olmuş. Mükemmel paylaşım

nur dedi ki...

Ali Nazik dışındaki kebaplarda kıymanın köfte şeklinde közde ya da ızgarada pişirildiğini sonra lavaşa sarıldığını biliyordum, şaşırdım ama denemeden tarifi çok beğendim ilk fırsatta deneyeceğim, güzel olacağına da eminim:)Süper kolay bir tarif! Bazen kıymayı fazlaca alıp soğanla kavurup biraz tuz ve karabiberle tatlandırıp birer yemeklik olacak şekilde poşetlere koyup deepfreze koyarım, gerekince de çıkarıp kullanırım. Sıklıkla da lavaş alırım ki bu tarifle aklıma geldikçe kebap yapabilim demekki:)Her zaman bir başkasından öğreneceğimiz şeyler oluyor:) Bu güzel ve pratik tarif için teşekkürler:)