1 Haziran 2010 Salı

ASK KURABIYESI


ask kurabiyesi yemeye kimse kiyamayan,ozellikle sevgililer gununde ve ozel gunler icin yapilan kurabiyedir bu tarifi pastaci kizdan almistim.


Kullanılan Malzemeler:
125 gr. Margarin
yarım su bardagi pudra şekeri
1 çay kasigi tarçın
1 yumurta
1 paket vanilya
1 çay kasigi kabartma tozu
1,5 su bardağı un(yeterli gelmezse un ilave edebilirsiniz)
Kırmızı ve pembe renkli şeker hamuru


Tarifin Hazırlanışı:
Bir kabın içerisine oda ısısındaki yumuşak margarinimizi pudra şekerini ve diğer malzemeleri ilave edip kurabiye hamurumuzu hazırlıyoruz. Hamurumuzu 10 dakika dinlendirdikten sonra un serptiğimiz bir zemin üzerinde açıyoruz kalp kurabiye kalıbıyla kesiyoruz.Yağladığımız veya yağlı kağıt koyduğumuz fırın tepsimize kurabiye hamurlarımızı yerleştiriyoruz.Önceden ısıttığımız 170 C fırınımızda pişiriyoruz.
Kurabiyelerimiz pişerken şeker hamurumuzu bir zemine nişasta veya un serpip açıyoruz yine aynı kalp kalıpla veya daha küçük boy kalıpta kullanabilirsiniz şeker hamurumuzu kalıplarla kesiyoruz.
Kurabiyeler piştikten sonra ve soğuduktan sonra şeker hamurlu kalplerimizin bir yüzüne fırçayla veya bıçakla biraz bal veya su sürüyoruz kalp kurabiyelerimizin üzerine yapıştırıyoruz. Ben üzerlerine kalıpla küçük çiçekler kesip süsledim sizde küçük renkli şekerlerle süsleyebilirsiniz.
AFIYET OLSUN...


 






2 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

Çok güzel gözüküyor, ellerine sağlık :)

worldofdiamond dedi ki...

Blogger anneler sayesinde sizin bloğunuzu keşfettim. Çok güzel tarifler gördüm. Fırsat buldukça hepsini deneyeceğim. Hepsi birbirinden leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.