29 Mart 2013 Cuma

Limonlu Cheesecake ve Limon Kürü Tarifi




 Merhabalar...
Herkese bizden koskocaman sevgiler olsun...
Bugunki tarifimi yapali nerdeyse 1 sene olacak ama ben uzun zamandir blogumdan ayri kaldigim icin ancak eklemeye firsat buldum ve sonunda  karsinizdayiz :)
 
Cheesecaki sevmeyen cok az kisi bilirim,cogu kiside ooo cheesecake bayilirim der genelde :), aynen bende cok severim canimin istedigi zamanlar evde kalan kremayla hemencik yapip yerim ama uzun zamandir diyette oldugum icin hic bisey yapmiyorum dogrusu.
Bu aralar canim fena sekilde tiramisu istiyor ama yapamiyorum,insallah kalan kilolarimi verip kendime odul olarak onu yapmayi dusunuyorum:).
 
Limonlu cheesecakin tadini cogumuz az cok biliriz mayhos guzel bi tadi vardir, ozellikle eksi sevenler icin en ideal pastadir, bunun uzerine birde limon kuru eklenince tam eksimsi mayhos ozellikle cayin yaninda super gidenbi pastadir.
Sizde eksiyi seviyorsaniz kesinlikle tavsiye ederim cok begeneceginizden eminim .






Kullanılan Malzemeler:
 Taban icin:
25 tane veya 200 gr kakaolu petit beurre
100 gr tereyag yada margarin
bikac kasik sivi yag

Krema icin:
450-500 gr labne peyniri
veya
(Fransadakiler icin)
300 gr fromage St. Moret ve 150 gr fromage philadelphia
200 gr cig (sivi) krema (1 kutu)

2 su bardagi  toz seker
3  yumurta
4 yemek kasigi(silme)nisasta
1 limon suyu ve rendesi

 Uzeri icin:
Limon Kürü


Tarifin Hazırlanışı:
Biskuvileri robotta iyice parcalayip bir kaba aliyoruz,uzerine erittigimiz tereyag ve sivi yag dokup iyice yoguruyoruz,bunu kelepceli bir kalibin altina bastirarak seriyoruz.
Krema icinse ilk once yumurtalarin beyazlarini ayirip iyice mikserle kopurtup dolaba koyuyoruz.
Baska bir kapta yumurta sarisi sekeri iyice cirpiyoruz uzerine labne peyniri cig krema dokuyoruz yine karistirip kalan nisasta,limon kabugu rendesi ve limon suyu hepsini katip iyice mikserle cirpiyoruz.
Kopurttugumuz yumurta aklarini dolaptan alip bu karisima kasik kasik katarak hafifce karistiriyoruz alttan usten yavas yavas alip kopukleri sondurmeden kasik kasik ekliyoruz, hepsini yaptiktan sonra kaliba biskuvilerin uzerine dokuyoruz
isitilmis firina verip ilk once biraz fazla ayarda 10 veya 15 dk kadar bekletip sonra ayarini biraz kisip yaklasik 1,5 veya 2 saate yakin pisiriyoruz, pistikten sonra alip iyice sogumasini bekliyoruz.
Uzerine limon kurunu dokup duzeltip biraz beklettikten sonra servis yapiyoruz.

AFIYET OLSUN...






LİMON KÜRÜ TARIFI



Kullanılan Malzemeler:
10 cl limon suyu (yarim cay bardagindan az fazla)
135 gr tozseker (1 cay bardagi + 2 kasik)
2 yumurta
3 limon rendesi
100 gr tereyag


Tarifin Hazırlanışı:
Tencere yada tava icine limon suyu ve tozsekeri koyup karistiriyoruz,yumurtayida ekleyip yine karistiriyoruz ocagin uzerinde , daha sonra limon rendesini ekleyip iyice cirparak koyulasmaya baslayinca ocaktan al,10 dk kadar sogumaya biraktiktan sonra icine tereyagi koyup yavas yavas karistirarak  erimesini sagliyoruz, daha sonra bunu bir kavanoza koyup dolaba koyuyoruz ,istedigimiz zaman kek,kurabiye ve pastalarin uzerinde kullanabiliriz (hatta benim gibi gidip gelip kasiklayarak yiyebilirsiniz :) ).

Limon kürü'nun yaplis videosunu burdan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=rUwxd_KYO3c

AFIYET OLSUN...

 
 
 
 
 

7 yorum:

Gülten Bostancı dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık limonuda pek bir severim :)

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Cheesecake nefis görünüyor ellerinize sağlık.
Üzerindeki limon kürü çok lezzet veriyor olsa gerek.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

limon kürünü denedim çok beğendim eline sağlık
http://tombultarifler.blogspot.com/2013/10/nutella-tabanl-limonlu-irmik-pastas-ve.html
burada paylaştım
bu kür sık kullanacağım tarifler arasında yerini aldı
paylaşımın için teşekkürler
mutlu haftasonları...

Adsız dedi ki...

Merhabalar. Ellerinize sağlık, çok hoş görünüyor cheesecake. Bir sorum olacak, benim yaşadığım yerde labne yok. Philadelphia buldum ama biraz tuzlu maliyeti. Sizce mascarpone kullansam nasıl olur ve aynı miktarda mı kullanmak gerekir? Şimdiden teşekkür ederim.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ADSIZ:Cok tesekkur ederim,cheesecake'te mascarpone cok agir olabiliyor bir kere denedim agir geldi bana ama dger baska peynirle karistirinca belki guzel olabilir, bu arada nerde yasiyorsunuz ona gore yazayim,herhangi bi tutsuz krem peynirde olabilir benim yazdiklarim sart degil ama hafif olsun mascarpone sanki kaymak gibi oyuzden onu kullanma derim ben

Ankara Boyacı dedi ki...

iyi bir site.