3 Ağustos 2011 Çarşamba

Kiymali ve Peynirli Değişik Börek



Herkese bol bol selamlar oncelikle hepinizin Ramazan-i Serifiniz Mubarek olsun insallah Rabbim herkesin tuttugu orucu kabul etsin.
Ramazan yaklasiyor derken geldide 3 gun bitirdik bile bakmisizki sonu olmus bayram gelmis.
Benim icin bu Ramazan biraz icim buruk malesef oruc tutamiyorum sebebini ise bilirsinizki masallah 7 ay olduk hamileligimde ,gun icerisinde okadar cok acikmiyorum aslinda tutsam hicde aramam ama kizimiza kiyamam onu ac susuz birakamam ozellikle bu sicaklarlarda bol su tuketmem gerekiyor,.
Rabbim bana saglik guc verdikten sonra insallah bu bizim borcumuz borcumu tutarim, ve kucuklugumden beri ilk defa oruc tutmuyorum kendimi cok tohaf hissediyorum herkes orucluyken ben bisey yedigimde ama sebebimizde tabiki ortada insallah hayirlisiyla bu guzel gunleride boyle gecircez.




Yine tarif eklemeyeli uzun zaman oldu ve yine cok onceden  yaptigim degisik bi borek tarifimi yayinlamak istedim, ozellikle bu tarifimi eklemenin tam zamani oldugunu dusundum, iftar ve sahurda cok guzel gider hemde hafif rahatsiz etmeyen bi tarif.
Hep boreklerimizi ayri ayri malzemelerle yapiyoruz, bende dusundum hem peynirli hemde kiymali olsun istedim ve ortaya cok guzel degisik bi borek cikardim, umarim sizde yapar begenirsiniz, bu guzel gunlerde tam misafirlere uygun iftarlik bi borek oldu uygulayanlara simdiden Afiyet olsun.




Kullanilan Malzemeler:
4 tane hazir yufka
1 yumurta
1 cay bardagi sivi yag
4 kasik yogurt

Peynirli harc icin:
Beyaz peynir
kasar peynir rendesi
1 tane domates
1 tane yesil biber

Kiymali harc icin:
4-5 tane mantar
bir corba kasesi kadar kiyma
1 tane kuru sogan
yesil ve kirmizi biber
tuz ve istediginiz baharatlar
bikac kasik sivi yag
uzerine yarim su bardagi kasar rendesi

Uzeri icin:
1 yumurta sarisi
1 kasik yogurt
corek otu ve susam

Tarifin Hazirlanisi:
Kiymali harci hazirlamak icin tavaya sivi yag koyup uzerine kiydigimiz sogani alip kavuruyoruz,uzerine dilimledigimiz mantarlari koyup yine biraz kavururken kiymayi ekleyip biraz pisirdikten sonra dogradigimiz biberleri ekleyip iyice kiymali sosu pisiriyoruz en son tuzunu ve baharatlarini atip sogumaya birakiyoruz.
Yuvarlak bir tepsiyi yaglayip bir yufkayi seriyoruz kenarlarindan tasicak sekilde, peynirli kismi icin,bir yufkanin uzerine ,biber ve domatesleri dograyip beyaz ve kasar peynirin hepsini kaistirdigimiz karisimin yarisini yufkanin heryerine dagitiyoruz, yumurta ,yogurt ve siviyagla sos yapip yufkanin uzerine biraz gezdiriyoruz,iki yuvarlak kenarlardan tutup ortaya dogru buzdurup sonra iki uclarini birlertirip rulo yapiyoruz,tepsinin kenarina yerlestirmeden once yine bu yogurtlu sostan tepsinin kenarlarina surup kenarina ruloyu yerlestirip diger yarisi icin yine ayni yontemle rulo yapip diger kenarina yerlestiriyoruz ve ortasi bos kaliyor ,kalan bir tane yufkadan ortaya gore yuvarlak bi yufka kesip onu sonraya birakip, kenarlarini parcalayip tepsinin bos olan ortasina koyuyoruz ve uzerine kiymali sosu dokup duzeltip kasar peyniri serpiyoruz, kullandigimiz yogurtlu sostan kaldiysa kiymali sosu uzerine gezdirebilirsiniz.
Kestigimiz o yuvarlak yufkayi kiymali harcin uzerine kapatip kenarlarini kiviriyoruz ve en son uzerinin sosu icin yumurta sarisi ve yogurdu karisirip yufkalarin heryerine suruyoruz ,peynirli ve kiymali olan yere ayri ayri corek otu ve susam serpip onceden isitilmis firinda boregin alti ve uzeri kizarana kadar pisirip ,firindan cikarip biraz soguduktan sonra dilimleyip servis yapiyoruz.
AFIYET OLSUN...

(Tarifin tek tek yapilis resimleri ise burda ) 







 

22 yorum:

lengineer dedi ki...

Çok güzel oluyor annem buna benzer bir tava böreği yapar...
Sadece malzemeleri değişik annemin yaptığınınharcı; bezelye tavuk sosis bolca kaşar ya da ne bulursa artık...
Ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor

xcelis dedi ki...

Zahmetli gibi görünüyor ama süper bişi ne güzel resimlemişin =) Elleriize sağlık afiyetler olsun
Hayırlı ramazanlar.

kalpkurabiye dedi ki...

öznurcuğumm ellerine emeklerine sağlık böreğin çok iştah açıcı çok nefis görünüyor ellerin dert görmesinn:))
hayırlı iftarlar balım:)

muhabbetsofrasi dedi ki...

bi taşala iki kuş yani :)

***

Allah tamamıa erdirsin

inşaAllah sağlıkla kucağına alırsın bebişini :)

Özlem Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik canim boregin yapilisi cok farkli lezzeti de cok guzel olduguna eminim ,goruntusu zaten lezzetini belli ediyor......hayirli ramazanlar dilerim sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor,ellerine sağlık,sevgiler

marifet ellerimizde dedi ki...

harıka bır borek ...ellerıne saglık canım:))))))))))

Unknown dedi ki...

Canım benım ellerine sağlık. Olsun sen sağlıcakla bebeğini kucağına alda borcunu ödersin sonrasında. Az kalmış hayırlısıyla kavuşacaksın bebeğine.. Öpüyorumm

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Canım nefis görunuyor.mutlaka denenmeli bu börek:)fotoğraflarla da ne guzel anlatmıssın canım ellerine sağlık.Uzun zamandır takip edemedim.nefis lezzetler eklemişşsin.hayırlı ramazanlar canım sevgiler.:)

Unknown dedi ki...

Super bir börek olmus canim, degisikk originale, j'adore !! :))) Ellerine saglik

yeşim dedi ki...

çok beğendim canım çok hoş bir börek alıyorum notuma mutlaka deniycem.ellerine sağlık.öpüyorum çok sevgilerimle...

yildiz dedi ki...

Hayirli Ramazanlar diliyorum;
börek harikaaaa,ellerinize saglik
yiyenlere afiyetler olsun

mintinin dünyası dedi ki...

öznurum maharetlim inanılmaz leziz görünüyor.
maşallah diyeyim de arkadaşıma nazar değmesin.denemek lazım.sevgiler
hayırlı ramazanlar balım.
bu arada belliki davuluyla pidesiyle,ezanıyla yurdum ramazanlarını özlemişsin arkadaşım.allahım kolaylıklar versin sizlere tüm gurbetçilere...çok öpüyorum seni kocaman.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık hem anlatım hem görüntü süper sahura yapmalı

beste dedi ki...

ooo borek icin kime gidecegimiz belli oldu;) ellerine saglik

Tarifkolik.. dedi ki...

Merhaba canım şahane bir tarif bu hem iftar sofrasına hemde sahura çok yakışır ellerine sağlık, hayırlı ramazanlar..

Unknown dedi ki...

Bende hamilelik,emzirme tekrar hamilelik hemzirme derken 4 sene tutamamıştım.
Bu sene çok şükür tutabiliyorum.
Sende seneye tutarsın inşallah..
Börek nefiss görünüyor canım
Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Değişik bır börek yorumu,çok guzel görunuyor ellerınıze saglık.

sare dedi ki...

Çok iyi fikir, kesinlikle deneyeceğim. Teşekkürler bizimle paylaştığınız için.

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Elinize sağlık
Harika bir sunum .
Digerleri de öyle sunum süper
Sevgiler.
Belgin.

Türkan dedi ki...

sunumlarınız ve aşamalarıyla anlatmanız gerçekten çok güzel. emeğinize ve ellerinize sağlık :))

ÖZLEMCE dedi ki...

süper bir börek bu yaaa :)) maşallah