28 Ağustos 2011 Pazar

DEĞİŞİK BÜZME BAKLAVA




Ramazan geldi geliyor derken bittide bayram geldi bile,bayrama sayili gun kala bir baklava tarifide benden olsun istedim,aslinda tarif benden degil Sevgili Zehra50'den.
Bu sekli ilk tv'de Kayseri yemekleri arasinda gormustum ama tarif yoktu sadece sekil aklimda kalmisti ismide gul tatlisi geciyordu :) ne kadar degisik gul tatlisi oldu boyle ben baska isim bulmak istedim bulamadim ,hatta biraz kalbe benzedigim icin buzmeli kalp baklavami olsun dedim :) yok oda olmadi en iyisi boyle degisik dedim gitti:)
Belki sizlerden'de isim onerisi alip degisitirebilirim :)

Baklava'nin pismis (yukardaki) resimleri ilk hamile kaldigim zamanlara ait , ozaman canim cok tatli istemisti evde'de hazir baklava yufkasi vardi hemen azcik yapip yedim ve resimlemistim.
Alttaki anlatim sekilleri ise bugune ait :) evet bugun kayinvalidemle 4 tepsi baklava yaptik o acti ben yerlestirdim cogunlukla serme baklava yapildi ,aslinda bunu yapmak aklimda yoktu ama hamur baya kalmisti bir tepside bundan cikti,bugun onlari pisirdik daha serbetlenmedigi icin resim cekemeyip taa aylar onceki hazir yufkayla yaptigim resimleri eklemek istedim .

Ister hamuru kendiniz yogurun ister hazir yufkalik baklavayla yapin , tabi hic bi zaman elde acilmisin yerini tutmuyor hazir yufkalar ama vakit yok derseniz yufkayla yapabilirsiniz.
Kendi elde acip yaptiklarimizin resminide insallah bayramdan sonra eklerim.
Vee uzun lafin kisasi herkese tavsiye ederim citir citir bi baklava ,tarif  Zehra'dan resimler benden :)
Arkadasimin tarifini aynen ekliyorum insallah darilmaz bana,o bu tariften 3 tepsi cikarmis , siz malzemelerini ona gore azaltip cogaltabilirsiniz.





Kullanilan Mazemeler:
1 su bardagi siviyag
1 su bardagi yagli sut
Yarim su bardagi su
1 corba kasigi sirke
3 yumurta
1 kg un(1 kilodan 1 avuc eksik)
az tuz


Hamuru acmak icin:
2-3 su bardagi nisasta

Icine :
Ceviz ici

Uzerine:
2su bardagi siviyag
az tereyagi 125gr


Serbet icin:
7 su bardagi seker
7,5 su bardagi su
1 vanilya
az limon suyu



Tarifin Hazirlanisi:
Hamur hazirlamak icin butun sivi malzemer bir tel cirpiciyla karistirarak cirpilir.
Un azar azar ilave edilir.(1 kilo undan belki yarim su bardagi fazla gelebilir )Yumusak bir hamur yogrulur onemli olan hamuru uzun bir sure yogurmaktir.
Hamur 2 saat dinlendirilir.Bezelere ayrilir ve yaklasik 25-30 beze elde edilir.
Bezeler de dinlendirilir.Bezeler bir tahtanin uzerinde nisasta kullanarak ince bir yufka haline getirilir.
Burda onemli olan yufkayi acarken oklavanin yani yufkanin da kenar kisimlarina ellerle hafif bastirmak ve ortasina zaten bastirmasakta cabuk inceliyor ve bolca nisasta kullanmak.

Acilan yufka iyice incelince yufkanin birinin uzerine cok az ceviz serpip 4 esit pacaya bolunur,enine ve boyuna daha sonra 2 parmak yardimiyla parcanin biri pileli sekilde ortadan ve dis taraftan tutularak buzduruluyor daha sonra kenar uclar yan yana birlestiriliyor ve uzerine bir kez katlaniyor ceviz ici konup tekrar katlaniyor ve hamur ters cevrilip tepsiye diziliyor,butun hamur bitene kadar ayni islem yapilir.

Siviyag tencereye alinir .Ben tereyagini ayri bir kapta eritmeyi daha uygun buldum tavada eritip hafif sararttigim tereyagini tel bir süzgecden siviyagin üzerine süzdüm daha sonra her ikisini rengi kararmayacak kadar kizdiralim. Kizgin siviyag ve tereyagi karisimi baklavalarin uzerine gezdirilir ve cosssssss sesini duymamiz lazim ki baklavamiz firinda güzelce kizarsin.
Onceden isitilmis 180-190 c pisirilirken uzeri kizarinca sicaklik 150 ye dusurulur ve icinin de daha guzel pismesi saglanir.
Kizaran baklavalar firindan cikarilir.

Serbet hazirlanir su,seker ve vanilya bir tencerede yavas ateste kaynatilir.
Hafif koyulasip kivam alinca limon ilave edilir ve az kaynatilir atesten alinir iliyana kadar sogutulur.
Baklava ilik serbet sogukken baklavanin uzerine dokulur ve serbetini cekene kadar bekletilir.
AFIYET OLSUN...



Not: Ben yufkalarin uzerine cok az yag serpistirmistim ama siz isterseniz az yapabilirsiniz yada yapmayabilirsiniz.









19 yorum:

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

10 numara olmus annem bunlar :))) sekli çok guzel kiyir kiyir kim bilsin ne lezzetlir ellerin dert görmezsin

Kendimce dedi ki...

Hımmm çok güzel göründü gözüme ellerinize sağlık

Noblesse dedi ki...

zor bir tatlı, ellerine sağlık, nefis görünüyor.

Pastane'den dedi ki...

fotoğraflar çok açıklayıcı olmuş bakvanın çıtırtısını burdan duyabiliyorum ellerinize sağlık arkadaşım

yemekbiraşk dedi ki...

ay inanmıyorum sana öznurcum karnın burnunda bunlarlamı uğraşıyorsun .. demekki baya toparladın kendini iyi hissediyorsun maşallah.. iyi olduğuna sevindim:)
baklavaya gelince harika olmuş bende güle benzettim.. niyetimde de bugün gül baklava yapmak var zaten bayrama:)
hayırlı bayramlar diliyorum sevgilerimle
seval

derya dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık enfes olmuş olsada yesem öpüyorum.

evatolyesi dedi ki...

Harika olmuş canım mutlaka elde açması daha lezzetli olmuştur katmerli gül tatlısı olabilir:)))
Hayırlı bayramlar dilerim:)
Sevgiler

YELDA dedi ki...

ellerinize sağlık, çok emek vermişsiniz , ne kadar da kısa sürede biter dimi :)) hayırlı bayramlar..

Özlem Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik canim cok guzel gorunuyor baklavalarin insallah tadini da begenirsin..ben cok seviyorum ..biraz hazirlanisi zahmetli ..ogrendigime gore hamileymissin Allah yardimcin olsun canim hayirlisisyla yavrunu kucagina almayi nasip etsin ..Hayirli bayramlar...

Hayat Cafe dedi ki...

Off tam benlik çıtr çıtır bir tatlı..
Nasılda güzel görünüyor.
Elleirne sağlık canım.
Bayramın kutlu olsun.
Kendine iyi bak.

şirin aksoy dedi ki...

harika görünüyorlar arkadaşım..ne güzel de yapmışsınız ellerinize sağlık:))biz bu bayram hazır takılıcaz artık..herkese hayırlı bayramlar diliyorum:))))

NESLiNAME dedi ki...

ELINIZE SAGLIK HAYIRLI BAYRAMLAR

Tarifkolik.. dedi ki...

Mübarek ramazan bayramınızı en içten dileklerimle kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.

SERAP dedi ki...

Bayramini kutluyor sevgi ve selamlarimi yolluyorum.SERAP

hamurlumerdane dedi ki...

müthiş

Nilgün dedi ki...

Çok severim bir kez bende denemiştim ama komşum hep yapar. Ellerinize sağlık..

birtutamkekik dedi ki...

harika!!
resimle lezzetinin garanti olduğu söylüyor:)
bende miminz var ,kabul buyursanız tabi...
sevgilerimle...

ihlamurcum dedi ki...

Ne güzel anlatmışsınız, tebrikler.Nefis ötesi...
elinize sağlık,mmmmmmm

Türkan dedi ki...

merhaba ben biraz farklısını gül baklava adıyla yapıyorum ona benzettim. görüntü mükemmel :)) bide elimi uzatıp bitanecik alabilseydim :(