10 Haziran 2010 Perşembe

TAVUK DOLMASI

Tavuk dolmasini cok severim ,bu resmide bikac sene oncesinde cekmistim yeni resim degil
oyuzden net degil diger resimlere bakarak
tavuk dolmasini genelde pirincle yapiyolar ama ben pirincli sevmedigim icin bulgurlu tercih ettim
boyleside cok guzel oluyor.

Kullanılan Malzemeler:
1 tane tavuk
igne ,iplik :)
2 dis sarmisak

ici icin:
1 su bardagi bulgur
1,5 sb su
2 yemek kasigi sivi yag
1 kucuk sogan
1 yemek kasik salca
tuz,karabiber,
kekik

sos icin:
1 tatli kasigi yogurt
1 yemek kasigi salca
biraz siviyag
tuz



Tarifin Hazırlanışı:
tavugun icini iyice yikiyoruz,
icini pisirmek icinse,tavaya yag ve sogani alip kavuruyoruz,sonra salca, ve bulguru katip ,tum baharatlarinda koyup ,karistiriyoruz, uzerine suyunu koyup pisiriyoruz
pisen ici tavugun icine dolduruyoruz, tamamen koyduktan sonra ,buyuk igne ve kalin iplikle acik olan yeri iyice dikiyoruz, ben duduklu tencereye koydum ,kullanmayanlar normal tencereye ,koyup uzerini kapaticak sekilde su koyup ,sarmisaklarida ekleyip,birazda tuz koyup,ilk once 30dk kadar hasliyoruz,
haslanan tavugu bi firin tepsisine aliyoruz icine biraz tavuk suyundan koyuyoruz, uzerine sos icin ,bir kaba yogurt ,salca ,tuz , az sivi yag birazda su koyup sos yapiyoruz ,bu sosu tavugun uzerine surup ,firina veriyoruz,
firinda uzeri kizarana kadar durduyoruz, ben uzeri pisince altini cevirdim altinada sos surup tekrar kizarttim(ben resimdekini cok kizarrtim cunku cok kizarinca seviyorum ,siz istediginiz sekilde kizartabilirsiniz)
AFIYET OLSUN...








Hiç yorum yok: