25 Haziran 2011 Cumartesi

Bozuk Pantolon Fermuarin Yenisini Dikmek

Yine uzun bi aramizin ardinda herkese selam olsun!
Blogumu artik pek guncel tutamiyorum ,cok ayri kaliyorum ama devamli aklim hep burda
biliyosunuz hamileligim hep sorunlu gecti ve halada oyle, 2 ayi geckindir yatiyorum ve artik son zamanlarda yavas yavas kalkmaya basladim ,bu nedenlede malesef guncel tutmam mumkun olmuyor
hatta birakin blogu kac gundur canim kek istiyorda soyle mis gibi kokulu olcak (tarcinli,limonlu,portakalli gibi) kalkip erindigimden bir kek yapip yiyemedim :)
e haliyle 2 ayi geckindir bisey yapmadan yatarsan bi kek yapmaya bile erinir hala gelirsin :) diyerek insallah bikac gun icinde yapar yerim artik :)

Hamileligim evet biraz sorunlu gecsede yine sukur iyim ve once cinsiyetimiz erkek olabilir demisti doktorumuz simdi ise kesinlesti bi cimcimem olcak :) buda bugunun suprizi olsun :)
hatta blogumla kac gundur ilgilenememin sebebide bu ,artik cinsiyetten sonra bende haril haril bi calismalar basladi ,ne kadar orguler,dikisler varsa netten arastirip dosyaya ekledim artik insallah sirayla yaparim ,suan ilk olarak battaniyemizi ormeye basladim insallah buraya eklerim ordugum yada diktiklerimi.

Bu postumda ise bozulmus bir pantolon fermuarinin nasil yenisini yapildigini resimlerle anlatmak istedim,biliyosunuz meslegim dikis ve simdiye kadar devamli calistigim icin pek dikisle ilgili biseyler paylasamadim bundan sonrada nasil paylasirim bilmiyorum :) ama yine elimden geldigi kadar eklemeye calisicam biseyler.

Cok kisi ufakta olsa dikis bilebilir bi pantolon pacasi dikebilir ama fermuar tamirini yapmak daha zordur ,yada bilene tabi zor degil ama bilmeyen icin cok zor
bende sizler icin tek tek resimlerle birlikte anlatmaya calisicam insallah sizlerde evlerinizde bozulan fermuarlari kendiniz yaparsiniz yada bilmediginiz biseyler olursa yine yardimci olurum yeterki isteyin :)

Gelelim simdi sirayla fermuarin tamirine,resimde ben bozuk fermuari tamamen soktum ve pantalona gore uygun ip ve fermuari ayarladim, benim kullandigim fermuarin kucuk boyu kalmadigi icin buyuk kullandim siz tam boyunda dikersiniz yada bu sekilde uzun olursa resimlerde gosterdigim sekilde kesersiniz.




1.Eski fermuar tamamen cikarilip sokuldukten sonra alt donusteku dikisi igneliyoruz.

2.Igneledigimiz alt ve ust parcanin akdan gorunusu.

3.Fermuari alt parcanin kenarina getirip ,kenar tarafa gelen fermuari resimdeki gibi geriye katlayarak igneliyoruz,fermuarin diger tarafini ise 2.resimdeki gorunen ignenin biraz uzerine gelcek sekilde yerlestiriyoruz,yani farzedin o igne olan yerden dikis gececek ,fermuari ignenin uzerine getirirseniz makinanin ignesi fermuarin demirine girebilir buna dikkat ederek biraz ust tarafa ayarliyoruz.





4.Bu resimde ise fermuari ayarladiktan sonra igneliyoruz sadece alt parcaya ,ustune tutturmadan ,2.ve3. resimdeki anlattigim alttaki igneyi cikartiyoruz tamamen fermuari igneledikten sonra.

5.Alt parcaya igneledigimiz fermuari resimde goruldugu gibi alttan baslayarak yukari dogru dikiyoruz.

6.Burda'da fermuarin altini dikmis olduk  ve kalan fermuarin fazlaligini kestik (sizinki tam boyuna goreyse kesmeye gerek yok ).





7.Bu resimde ise fermuarin usten gorulen cift dikisi dikmek icin,kemerden biraz ssoktugumuz yeri ogneleyip,fermuari alt ve ust parcayi igneyle tutturuyoruz.

8.Buda 7. resmin usten gorunusu ,alt ve ust parcalari ignelerle tutturduk.



9.Ust kemeri nerden soktuyseniz ordan baslayarak kemerin en ucuna kadar makinayla dikiyoruz.





10.Kemerin ucuna kadar dikip tekrar donuyoruz ve sokulen dikis yerinin uzerinden fermuarin altina kadar ayni sekilde dikis izini takip ederek dikiyoruz(dikis izi belli degilse sabunla cizebilirsiniz).

11.Fermuarin altina varip tekrar donuyoruz ikinci dikisi dikmek icin.

12.Ikinci dikiside yukari kadar dikip kemer uzerinde dikisi saglamlastirip fermuarin ustunu dikmis oluyoruz.




13.Burda ise fermuarin yerlestirip dikildi, kemer yerinden itibaren ustten dikis yapildi ve dikkat ederseniz 3. resimde anlattigim yer fermuar demiriyle dikis denk gelmemis oldu.

14.Burda ise  yine 3. resimde fermuarin bir kenarini igneyle test kivirmistik,bu igneyi cikartiyoruz.

15.Fermuarin diger uzun kalan ustunude onceki kestigimiz parca kadar kesip icine pay koyulcak sekilde ayarlayip kesiyoruz.



16.Burda ise fermuari tamamlamak icin pantolonun diger tarafiyla yaptigimiz tarafi birlestiriyoruz.

17.birlestirirken karsilikli fermuar yerlerini ayni demire gelcek sekilde ayarlayip igneliyoruz.

18.Burda ise ust kemer yerini ayarladik ve asagiya dogru igneyle tutturup yine altini karslikli ayarliyoruz ayni sekilde denk gelmesi icin.



19.Yine kemerden ne kadar soktuysek ordan itibaren kemerin ucuna kadar dikiyoruz ayni 9. resimde oldugu gibi.

20.Fermuari igneledigimiz yerlerden makinayla yine asagiya dogru dikiyoruz.

21.En asagisini ise fermuarin alt demirinden biraz asagiya gelcek sekilde oraya kadar dikiyoruz ,resimde goruldugu gibi.



22.Artik karsilikli her iki tarafin fermuarinida birlestirmis olduk .

23.Eski fermuari cikarirken mecbur alt tarafta sokuluyor ve tam fermuari bitirmek icin ,pantolunun bacak arasindan itibaren fermuarin altina kadar onceki dikis izlerini takip ederek resimde gosterilen yere kadar dikiyoruz.

24.Tam oraya vardigimizda iki dikis arasini kolay kolay sokulmesin diye bikac kez dikiyoruz ve donup tekrar ikinci dikisi asagiya kadar dikiyoruz.



25.Burda ise tamamen alt dikisin ve ust dikisin dikilmis hali.

26.Artik fermuari diktik ve en son olarak ,her pantolonda var karsilikli fermuarlar ayri ayri durmasin diye kucuk bi dikis atilir fermuarin rahat acilip kapanmasi ayri durmamasi icin,burdada resimde goruldugu gibi alttaki iki parcayi igneyle tutturuyoruz.

27.Ve makinayla bikac kez dikiyoruz (fermuari sokerken eski dikis uzerinden).



Artik pantolon fermuari tamamen dikmis olduk ,insallah yardimci olabilmisimdir
konusarak anlatmak daha kolay ama yazarak anlatmada biraz zorluk cektim dogrusu :)
insallah anlasilcak sekilde olmustur zaten yazimdan anlasilmasada resimlerden anlasilir :)

Yapmak isteyenlere simdiden kolay gelsin...

 




6 yorum:

DERYA dedi ki...

teşekkürler yazı için. tarife ihtiyacım vardı bugünlerde,bir eteğim için. artık yazınız sayesinde uygularım:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım ellerine emeğine sağlık bana çok yardımcı oldun
teşekkürler:)

Tarifkolik dedi ki...

Canım çok sevindim inş sağlıcakla alırsın kızını kucağına, şimdi birde isim arayışı başlar :) Çok tatlı heyecanlar bunlar.. mutlu haftalar..

mor atölye dedi ki...

süper bir anlatım, eline, diline, yazına sağlık... Zevkle takip edeceğim...

Unknown dedi ki...

Seni tebrik ediyorum canim benim, bir tarif ancak bu kadar detayli ve anlasilir anlatilabilir... Ellerine, emeklerine saglik... Sevgilerimle,::)

Gülen Tezer dedi ki...

Sağ olun.Hiç üşenmeden fotoğraflamışsınız aşama aşama.Ellerinize sağlık..