5 Haziran 2010 Cumartesi

İNCİRLİ TATLI


Bu tatliyi bayilarak yedim okadar hafif geliyorki agiza,heleki incirlerin agizda citir citir etmesine bayiliyorum
Bu tarifi Ada Esintileri (Fatma) arkasaimizdan aldim ona cok tesekkur ettim bu tarif icin,tabi  o suan bloguna eklemis degil daha oncesinden almistim ben
Kesinlikle tavsiye edebilcegim bi tatlidir, ozellikle incir sevenler icin

Kullanılan Malzemeler:

Kek:
6 adet kuru incir, suda ıslatılmış, ufak doğranmış
1 su bardağı ceviz içi
1 su bardağından 1parmak az toz şeker
1 su bardağı un
3 yumurta
1 paket (1tatlı kaşığı) kabartma tozu

Şerbeti:
1,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı nescafe
5-6 yemek kasigi toz şeker

Muhallebi:
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
3 yada 3,5 subardagi süt
5 yemek kaşığı toz şeker
inmeye yakın 50gr tereyağı
piştikten sonra 1 poşet toz krem şanti


Tarifin Hazırlanışı:
Kek için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırın. En son inciri ekleyip dikdörtgen borcama dökün ve 160C de pişirin (incirden dolayı düşük ısıda pişmesi gerekiyor).
Pişerken krem şanti haricindeki malzemelerle muhallebiyi yapın. Piştikten 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın.
Kek piştikten sonra 3-4 dak. havalandırın.
Şerbet malzemelerini karıştırıp (pişirmeden) kekin üzerine dökün. 5 dakika sonra muhallebiyi üzerine yayın,buzdolabında 2-3 saat bekletin.
AFIYET OLSUN...









3 yorum:

Fatma dedi ki...

oooyyyyyyy oy oy oznurum blogun hayirli olsun canim ilk yorumumu kendi tatlima yapayim dedim.:)))

dedigin gibi ben henuz eklemedim bloguma incirli tatliyi en yakin zamanda bende ekleyecegim uzerimdeki yogunlugu atar atmaz.

gorusmek uzere

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

canim ya cok tesekkur ettim iyiki geldin
sen bloga basladin bayadir oyle kaldi
yogun oldugun belli oluyo ,arada ekle canim
artik,burdanda bol bol gorusuruz :)
evet tatli senin tatliydi
sen eklemeden sitene ben ekledim ,seninkinde bekliyoruz :)

mintinin dünyası dedi ki...

akadaşım ellerine sağlık.nefis bir görüntü inan çok beğendim.bu arada mailime bakamıyorum canım ya.rica etsem hangi tarifler olduğunu bana isim olarak bloğuma yazar mısın mesaj yada yorum olarak.bilsem görsem mutlaka yayınlardım.bekliyorum teşekkürler