14 Ağustos 2010 Cumartesi

PİDE DOLMASI


Pide dolmasi orjinalde pide ile degil simitle yapiliyor
Ben yoresel yemekleri cok severim genelde televizyonda cok ilgimi ceker ,tam olarak nerenin oldugunu izleyemedim kanal degisitirirken tesaduf gordum ilgimi cekti ,o yoreye ait simitten yapiliyordu, tabi ben burda normal simit bulamazken o simidi nerden bulcaktim :)
evde pide vardi bir gun onceden kalan ,genelde kalan pidemi mutlaka bu gibi tariflerle degerlendiririm ,oncelik iskender kebap olur bu ileriki zamanlarda onunda tarifini eklicem insallah
bende simit yerine pideyle yapmak istedim,bildigimiz hamur kisartmasi gibi daha pofur pofur bir dolma cikti ortaya,sizde kalan pidelerinizi bu sekilde degerlendirebilirsiniz.
Bu guzel pide dolmasi tarifimi Sevgili  Minti'nin 'nin duzenledigi sahur lezzetleri etkinligine gonderiyorum.


Kullanilan Malzemeler:
1 tane pide
1,5 su bardagi sut
2 tane yumurta
galeta unu
susam

ici icin:
beyaz peynir
dilerseniz maydanoz

kizartmak icin:
sivi yag

Tarifin Hazirlanisi:
Ilk olarak pidelerin kenarlarindan 8 cm enden 5 cm kadar kesiyoruz, pidenin ortasini ise daha uzun olcak sekilde parcalar kesip kena rparcayi acip icine peynirli harctan koyup yuvarlayip kapatiyoruz
ayri ayri tabaklara sut, yumurta,galeta unu,susam koyuyoruz,yuvarladigimiz pideyi ilk once sute batirip iyice islatip elimizle sıkıp sonra galeta ununa her yerini batirip yumurtaya  bulayip en son susamla kapliyoruz
hepsini bu sekilde yaptiktan sonra tavaya biraz  sivi yag koyup isitip pidelerimizin her yerini kizartip kagit peceteyle fazla yagini alip sicak olarak servis yapiyoruz.
AFIYET OLSUN...







20 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Çıtır çıtır olmuştur şimdi. Çok leziz ve çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.
Saygılar.

yeşim dedi ki...

çok nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.pide ile yapılması daha güzel olmuş bence.mutlaka deneyeceğim.aldım arkadaş listeme seni tatlım...izlemem kolay olsun.çok öptüm.sevgiler.hayırlı ramazanlar.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

merhaba ,
kalan pideleri değerlendirmek için de güzel bir yol olsa gerek..
elinize sağlık

hayırlı ramazanlar.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Çok güzel ve pratik ellerine sağlık

Giulia Pignatelli dedi ki...

whow!!! così ci possiamo capire :)

sarkaç dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar, çöıtır çıtır lezzetini de damağımda hissediyorum.

José Manuel dedi ki...

esto se ve absolutamente delicioso. Saludos

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Öznurum nerelerdesın göremedım kac gundur senı.sayfan zaten hata verıyordu.belkı yorumlarımda gelmemıs olabılır.ellerıne sağlık canım harıka bır tarıf olms.tadını tahmın edebılıyorum.:)sevgilerr öpüyorum canım

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

¤fuat bey cok tesekkur ettim aynen dediginiz gibivcitir citir oluyor

¤yeturcum canim benim cok tesekkur ettim guzel mesajin icin pide ile guzel oldu, simitle daha guzel olur sanirim

¤birdutmasali evet canim kalan pideler cok sekilde degerlendiriyoruz ,bua onlardan birisi
tesekkur ettim canim ziyaretin icin

¤ Aylincim evet canim cok pratik hemencik yapiliyor
yorum icin merci :)

¤ giulia pignatelli- jose manuel
mushas gracias
cok tesekkur ettim guzel yorumuz icin

¤ Keddy ziyaret edicem canim blogunu ,meslegim dikis mutlaka ilgimi cekenler olur :)

¤sarkac canim tesekkur ettim guzel yorumun icin

¤ Tulincim canimya biliyosun ise basladim bya bi yogunluk aksam geliyorum ramazan yemek hazirla yat gece kalk yani hep ust uste geldi buyuzden cok fazla takilamiyorum
evet aldim yorumunu saol canim ,belki o actigim konudandi sanirim
suan bi problem yok degilmi bende hic bi sorun yok gozukuyor

eksik olma canim benim cok tesekkur ettim guzel yorumun icin

umutluhayat dedi ki...

öznurcum ellerine sğlık çok güzel hemde israfı önlüyor.

Cafe Pepela dedi ki...

Çıtır Ötesi görünüyor,
Ellerine sağlık..

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım tek kelimeyle harika görünüyor.Ellerine sağlık.Hayırlı ramazanlar..

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok değişik bir tarif.Eminim çok güzel olmuştur.Sahurda iyi bir alternatif olur.Ellerinize sağlık.

TAZE NANE dedi ki...

Harika görünüyor.
Çok güzel. Hayırlı ramazanlar.

Banu dedi ki...

Canım nefis görünüyor elerine sağlık. Sevgilerimle..

Giulia Pignatelli dedi ki...

che brava!

lucy dedi ki...

assolutamente deliziosa ricetta.mi piace moltissimo.complimenti per il blog

huuuubakbi dedi ki...

ellerine sağlık,Sevgilerimle..

su.ay dedi ki...

ne güzel bir tarif. böylece pideler değerlenmiş olur.yine harikasın.

mintinin dünyası dedi ki...

CANIM ELİNE SAĞLIK TARİFİN YAYINDA.MAKARNA BÖREĞİNİ DAHA EVVEL YAYINLAMIŞTIM CANIM.ARKADAŞIM.KATILIMIN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.YİNE BEKLERİM DİYORUM...