3 Haziran 2010 Perşembe

MIHLAMA (KUYMAK)




Bu karadenize ozel bir yemektir ,sanirim her ilde degisik sekilde soyleniyor ,Mihlama,Muhlama,Kuymak gibi
ben ic anadoluldanim ve bizde mihlama olmuyor,televizyonden falan cok gorupte bi turlu yapmamistim
bir gun Samsunlu bir arkadasla konusurken devamli bunu yaptiklarini soyledi ,bende o vesileyle yaptim, tabiki ben Fransa'da oldugum icin bunun ozel peyniri burda bulamiyorum,tabi biz turk kadinlarinda careler tukenmez :)
Fransiz kasari var Gouda isminde cok sari bi peynir onunla denedim fazla istedigim gibi sunmedi ,tadida biraz degisik oldu,turk kasariyla yaptim cok guzel oldu tadi
ve artik her pazar sabahlari genelde kahvaltiya yapiyorum
misir ununu burdaki turk marketlerinden alirdim,karadenizli bi komsumuz bana ,ozel kendilerinin yaptigi misir ununu verdi suan onunla yapiyorum ,tadindan yenilmicek kadar yani :)
ve mihlamamiz boyle basladi boyle devam ediyor :)

Resimini tam guzel olmadi ,herkes kahvalti beklerken bende hemencik cekivermistim :)

Kullanılan Malzemeler:
3 yemek kaşığı mısır unu
2 yemek kaşiğı tereyaği
200 gr tel peynir veya kaşar
veya Gouda kasari
3 su bardağı kadar su



Tarifin Hazırlanışı :
Tavada tereyağımızı iyice eritip köpürttükten sonra mısır ununu ekleyip bir iki dakika kavuruyoruz ve suyunu ekleyip altını kısıyoruz.biraz piştikten sonra peyniride ekliyoruz.tereyağ yemeğin üstüne çıkana kadar pişiriyoruz ki genellikle peyniri ekledikden 10 dakika sonra tereyağ üste çıkar.
sıcak sıcak servis yapıyoruz.
AFIYET OLSUN...





Hiç yorum yok: