20 Haziran 2010 Pazar

KOLAY KÜNEFE

Kunefeyi okadar cok severimki,tadi hala damagimda diyecek kadar hemde
Turkiyede genelde hep restauranlarda yeriz okadar guzel yapiyolarki ,sicak sicak agzim yana yana o peynirin sunmesi yokmu :)
Tabi ben fransada oldugum icin burda hic bi restaurantta yeme sansim olmadi
Bende artik evde yapmaya karar verdim ,ne kadar turkiyede yedigim kunefelere benzemesede ,bisekilde ozlemimizi gidermis oluyoruz
Kunefeyi yapmak icin ozel peyniri gerekli ,tabi ben burda bulamadigim icin italyan peyniri mozzarellayla yapiyorum ,ozel peynir olsa cok daha guzel olur
Kunefe sicak ve hemen yenilmesini tavsiye ediyorum
Turkiyeye gittigim zaman ilk yicecegim sey kunefe olcak heralde :)
gelelim tarife

Kullanılan Malzemeler:
500 gr tel kadayif
1 veya 2 paket mozzarella peynir
200 gr kadar tereyag
biraz ceviz

serbet icin:
3 bardak su
2.5 su bardagi toz seker
bikac damla limon suyu

Tarifin Hazırlanışı:
ilk olarak serbet icin bi tencereye seker ve suyu koyup kaynatin,kaynayinca az limon suyu damlatin,serbet kivama gelene kadar kaynasin
kadayif icin,tereyagi eritin,tel kadayifi bi tepsiye alip eriyen tereyagi dokup iyice birbirine yedirerek,elinizle ayirin,kadayifi ikiye bolun
bi teflon tavanin altini tereyagla yaglayin, telkadayifin yarisini,tavaya doseyin ,elinizle iyice bastirin,uzerine istege gore azcik ceviz serpin,suyunu aldiginiz mozzarella peyizleri uzun uzun parcalayin ,kadayifin uzerine dizin,ve kalan kadayifida en uste yayarak elinizle iyice bastirin
ocaga koyup fazla yanmicak sekilde devamli kontrol ederek ,altini kizartin,bi kapak yardimiyla,kadayifi tersine cevirin,tekrar tavayi yaglayip kadayifin pismeyen yuzunde kizartin
her iki tarafi kizarinca bunu bi tepsiye alip,serbetini dokup sicak olarak yaninda dondurmayla servis yapin.
AFIYET OLSUN...







2 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Ellerine sağlık çikeelatam.
Hangisine bakacağımı şaşırdım,maşallah sıralamışsın yine,ardı ardına.. ;)
Hepsi çok hoş..

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

merci pepelam benim
bosken eldeki tum tarifleri eklemeye calisiyorum
biliyosun ise baslamadan bunlari elden cikarmam gerek
calisinca sabahtan aksama kadar hergun iste olcam
simdi tam zamani :)